torsdag 2 februari 2012

Utmanad...

...jag har blivit utmanad av Lena...

Vad gjorde du för tio år sedan?

Nu ska jag tänka lite...2002...då hade vi bott i Lammhult i några månader och var på jakt efter en lägenhet i Växjö (vi flyttade från Mönsterås till Lammhult i september 2001). Jag jobbade på Pressbyrån.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Det var väl ungefär samma som nu?!

Fem snacks jag gillar...
De nya Crunchos (och gärna dippen som tillhör)
Lättsaltade potatischips
Timjan & honung knäcke från Yngdéns (så gott att bryta i små bitar och äta)
Pepparkakor (Mor Annas, inga andra!!!) och brie
Fransk gårdsost/bondost och acaciahonung


Fem sånger jag kan utantill...
(min hjärna har en viss förkärlek att memorera väldigt många låttexter men här kommer ett urval som jag kommer på bara sådär...)
Utan dina andetag
Div barnsånger
Gubben i lådan
Don´t cry
Outcast

Fem saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonnär...
Betala av lån
Åka till Disneyworld med barnen (har lovat det i ett svagt ögonblick)
Fylla på barnens sparkonton rejält och även våra
Ta med mina nära & kära på en resa
Njuta av att kunna ta ledigt

Fem dåliga vanor...
Mästare på att snooza
Tidsoptimist
Skjuter fram saker istället för att ta itu med de direkt
Lite för förtjust i chooooklad (men det har jag tagit itu med nu)
Brutalt ärlig ibland (på både gott och ont)

Fem saker jag gillar att göra...
Umgås med min familj givetvis
Scrappa
Lyssna på BRA musik lite för högt och "sjunga" (stackars min familj *s*)
Gosa med våra norska skogkatter (men de tillhör ju familjen)
Ta en mugg kaffe och prata strunt med vänner

Fem saker jag ej skulle köpa eller klä mig i...
Buffaloskor
grå mys/joggingbyxor (det är INTE snyggt, och särskilt inte när man ser uppsminkade tjejer i just dessa byxor, och så en skinnjacka och stövlar till...nej nej nej)
Skinnbyxor/kjol/shorts/klänning
Body
Djurmönstrade kläder (*ryser*)

Fem favoritsaker...
Hela mitt scraprum (visst var jag smart nu?! *s*)
Min iPhone
Vår systemkamera
Kaffemaskinen (kaffe gjort på nymalna bönor ÄR riktigt kaffe!)
Alla mina Converse (har "bara" 13 par...)

Nu ska jag då komma på vilka fem tjejer som jag vill utmana ;)
*klurar och funderar*

1. ÅsaMia
2. Mahlin78
3. Linda DeadUntilDark
4. Jennie
5. Louise


1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Å vilket fint kort härunder!!
Tokgillar den stämpeln också ;0)
Tack för utmaningen, men jag tror jag hoppar över...orkar inte tänka såå mycket just nu ;0)
Kram och ha en fin helg.