torsdag 5 januari 2012

Fram med allt bling ni har...

Mönstrade papper; Magnolia
Stämpel; Some Odd Girl
Dies; Magnolia, Cherri Lynn, Tim Holtz/Sizzix, QK, Spellbinders



Invigt mina fina dies från Tim Holtz och Magnolia...har länge sneglat på fågelburen men velat om den är användbar eller ej...och det är den ju!!!

Visst är den lovely?! Under ser ni ett papper som embossat med en folder från Tim Holtz/Sizzix och sen dragit med embossingdynan över och hällt embossingpulver över. Det är svårt att få med det på foto men det glittrar massor. Så enkelt sätt att göra eget papper.

...och var inte rädda för att använda det!
För denna vecka är det bling utmaning på Some Odd Girl-bloggen :)

Mitt i natten fick jag en idé om hur jag skulle göra med mitt bling-kort, och som tur var så kom jag ihåg det när jag vaknade, hihi.
Jag såg framför mig en lång vit klänning som var överröst med blingstenar/glittrande paljetter. Och för att få den effekten så stämplade jag en extra av denna fiiina stämpel och drog med embossingdynan över och sen glitterembossingpulver. Och det blev precis så som jag tänkt mig!
Klippte ut klänningen och limmade på mitt stämpelmotiv. Visst blev det läckert?!

Sen lät jag min Cuttlebug jobba rejält, invigde en hel del av mina dies som bara legat och samlat damm. Jag måste verkligen bli bättre på att använda mina dies, man kan ju ha så roligt med de!
Så det blev inga färdiga dekorationer på detta kortet, utan allt är utstansat.
Ja förutom blingbradsen, spetsen och blingstenarna.

----------------------------------------------------------------------------------
Bring out all the bling and don´t be afraid to use it ;)
This weeks challenge at SOG is BLING.

I got my idea for her dress in the middle of the night, luckely I remember it in the morning ;)
I have stamp and embossed an extra dress. I guess it´s hard to see on the image, but it sparkle a lot.
Also the embossed paper is embossed with hologram embossingpowder (a lot of embossed in that sentiment ;) ).

I have also used my Cuttlebug a lot for this card.
The flowers and dragonfly are a Magnolia die, birdcage is from Tim Holtz/Sizzix for example.
All the decorations are made with dies. Well, except the blingstones and brads.


9 kommentarer:

Zarah sa...

Verkligen helt OTROLIGT snyggt!!

Mahlin78 sa...

Läckert, riktigt läckert!!!!

onkis sa...

Jätteläckert!!

Pearlgirl sa...

Underbart kort!

Eva sa...

Så himla läckert!!! En blandning av sött och coolt! Häftigt!
kram Eva

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort .....

//anneli

Erika Strömberg sa...

Det är så fint med VITT VITT VITT! Ett kanonkort!

DeadUntilDark sa...

Jag bara ääääälskar detta kortet!! :)

Anneli sa...

Gillar det här kortet massor, så snyggt du har fått ihop allt. Stämpeln är ju så söt och så snyggt du har färglagt den

Kram Anneli