måndag 2 februari 2009

renoveringsuppdatering...

Det känns som jag borde skriva något mer än bara blogcandy ;) Men det står still på scrapfronten...eller nja, jag gjorde två simpla kort lite snabbt i lördags eftersom vi skulle på kalas. Och givetvis, när jag väl gör något, så glömde jag att fota. Typiskt mig!

Här hemma går det framåt. Vi är klara med övervåningen och har flyttat upp, jippie! Nu är allt fokus på köket, som vi vill ha klart asap såklart. Men efter detta tempot så har liksom luften och inspirationen gått ur oss lite. Eller jag ska väl inte ta åt mig så mycket av äran, min älskade make är vår hjälte! Han har gjort ALLT här hemma (förutom lagt matta i badrummet). Och då snackar vi totalrenovering av ett helt hus!!! Och vi har haft tillgång till huset i tre månader, och det är som sagt "bara" köket kvar.

Vi har fått dit alla skåpen och bänkskivan i köket, alla vitvaror är på plats och inkopplade. Väggen mellan köket och tvättstugan är så gott som nere. Sen är det fläkten som ska på plats, mosaik, golv, tak, tapeter etc...så det lilla projektet är rätt stort ;)

Jag väntar på mitt Nookpaket och hoppas att det hittar hit snart. Det ser ljuvligt ut :)

1 kommentar:

mias pysselverkstad sa...

vi vill ju se lite bilder me´ såklart =)